مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 08:502023-08-21سياسي

استقبال مردمی از نمایش «بوی خون و خاکستر» در ابرکوه


اجرای نمایش آیینی «بوی خون و خاکستر» به نویسندگی حجت الاسلام «سید کاظم فلاح زاده» و کارگردانی «آرش ساربان» با استقبال گسترده مردمی در ابرکوه مواجه شد.

- ایسنا/یزد اجرای نمایش آیینی بوی خون و خاکستر به نویسندگی حجت الاسلام سید کاظم فلاح زاده و کارگردانی آرش ساربان با استقبال گسترده مردمی در ابرکوه مواجه شد.

این نمایش عاشورایی که از 27 مرداد به مدت پنج شب در ابرکوه در حال اجراست، داستان زندگی زید بن اَرقَم انصاری خزرجی از اصحاب پیامبر اسلام(ص) را روایت می کند.

زید از اصحاب پیامبر اسلام(ص) و از انصار است که در نوجوانی مسلمان می شود و امام حسین(ع) در روز عاشورا، وی را به عنوان شاهدان و آگاهان خاندان خود معرفی می کند.

در بخشی از این نمایش زید در کاخ عبیدالله بن زیاد به رفتار او با سر امام حسین(ع) اعتراض می کند و می گوید؛ من روزی رسول خدا(ص) را دیدم که حسن(ع) را روی زانوی راست و حسین(ع) را روی زانوی چپ خود نشانده بود؛ دستان مبارک خود را بر سر آنها کشید.

ارقم که به شیخ کوفه معروف است و بینایی خود را از دست داده در صحبت با سر امام حسین(ع) می گوید: چه غریب است بوی خون و خاکستر.

این نمایش کاری از واحد هنری آینه و مجموعه فرهنگی ندای بهشت ابرکوه است که با حمایت حوزه هنری استان یزد تولید و آماده اجرا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال مردمی از نمایش «بوی خون و خاکستر» در ابرکوه

استقبال مردمی از نمایش «بوی خون و خاکستر» در ابرکوه