مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 14:102023-08-16اقتصادي

اجرای طرح علاج بخشی سد دامغان


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای سمنان با اشاره به اجرای طرح علاج بخشی سد دامغان گفت: ارتقاء سطح تجهیزات هیدرومکانیکال و افزایش عمر مفید سد، - افزایش بهره وری و بهره برداری بهینه از سد از اهداف طرح علاج بخشی سد دامغان است.

حمید احسانی 25 مردادماه با اعلام این خبر اظهار کرد: سد دامغان یک سد خاکی سنگریزه ای با هسته رسی است که در فاصله 12 کیلومتری شهر دامغان و به منظور کنترل سیلاب و ذخیره آب مازاد چشمه علی در فصول غیر کشت و تامین آب مطمئن برای کشاورزی اراضی پایین دست سد احداث شده است.

وی درباره اهداف احداث سد دامغان گفت: این طرح با هدف کنترل سیلاب و ذخیره آبهای رودخانه چشمه علی و دامغان رود و به منظور بهبود کشاورزی دشت دامغان احداث شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای سمنان با بیان اینکه تأمین آب شرب در سال های بعد جزو اهداف سد دامغان قرار گرفت افزود: بهره برداری این سد در اسفند 1384 با آبگیری مخزن آغاز شده است.

احسانی حجم مفید مخزن 128 میلیون مترمکعب و حجم مخزن در تراز نرمال را 21 میلیون مترمکعب عنوان کرد و ادامه داد: تخصیص آب سد دامغان به ترتیب شرب و بهداشت 4 (میلیون متر مکعب)، کشاورزی 11 (میلیون متر مکعب) و زیست محیطی 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح علاج بخشی سد دامغان

اجرای طرح علاج بخشی سد دامغان