مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 مرداد 1402 ساعت 16:502023-08-04سياسي

مردم ولایت مدار سیستان پیشتاز در خون خواهی امام حسین(ع)


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زابل گفت: قیام مردم سیستان به عنوان نخستین خون خواهان امام حسین علیه السلام در کتب و منابع تاریخی آمده است.

- به گزارش، سیاوش سنجرانی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم منطقه سیستان نخستین خون خواهان اباعبدالله الحسین (ع) پس از واقعه عاشورا بودند درحالی که قیام توابین سه سال بعد از قیام سیستان و قیام مختار پنج سال بعد از قیام مردم سیستان رخ داد.

وی بیان کرد: دلاوران سیستانی با قیام تاریخی خود ثابت کردند که در تمام دوران حیات هیچ گاه سلطه بیگانه را نپذیرفته و نگاهبانان از جان گذشته در دفاع از کیان ایران هستند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زابل ادامه داد: بهره گیری از این افتخار در افزایش غرور ملی، حفظ شعائر و ارزش های شیعه، اتحاد آفرینی بین اقوام و مذاهب مختلف و بازتولید این حرکت به عنوان یک میراث ارزشمند و محصولی که در گردشگری مذهبی و فرهنگی که در توسعه گردشگری مؤثر است، به شمار می رود.

سنجرانی اظهار کرد: برگزاری رویداد 25 محرم در قالب گردشگری محرم برای گردشگران و گروه های علاقه مند مقدمه ای برای شکل گیری سفرهای جدید در این فصل به سیستان و بلوچستان به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم ولایت مدار سیستان پیشتاز در خون خواهی امام حسین(ع)

مردم ولایت مدار سیستان پیشتاز در خون خواهی امام حسین(ع)