مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 10:252023-07-26اقتصادي

اجرای 70 درصدی برنامه الگوی کشت در فارس


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس مدعی ست که 70 درصد از برنامه الگوی کشت در این استان به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور، اجرایی شده است.

- ایسنا/فارس معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس مدعی ست که 70 درصد از برنامه الگوی کشت در این استان به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور، اجرایی شده است.

حمید دبیری چهارشنبه چهارم مرداد با اشاره به اینکه در مجموع 30 محصول به عنوان الگوی کشت فارس اعلام شده است، به خبرنگاران گفت: براساس این برنامه کشت 15 محصول اساسی مثل گندم، جو و غلات و محصولات سبزی و صیفی در این برنامه قرار داشت.

او با بیان اینکه در تلاش هستیم اعتباراتی که به استان تعلق می گیرد را به سمت الگوی کشت ببریم، اظهار کرد: به عنوان مثال اگر هزینه ای برای دانه های روغنی در نظر گرفته شود به طرف کلزا می بریم که در الگوی کشت است؛ اما تسهیلات خاصی بابت اجرای الگوی کشت در اختیار کشاورزان قرار نگرفته است.

دبیری با اشاره به اینکه در محصولاتی مثل گندم، جو، یکسری از سبزی و صیفی جات و ذرت مطابق با الگوی کشت پیش رفته ایم، خاطرنشان کرد: در نتیجه باتوجه به کارهای ترویجی که در فارس انجام شده، بالغ بر 65 تا 70 درصد الگوی کشت که مدنظر تهران بوده در اکثر محصولات انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 70 درصدی برنامه الگوی کشت در فارس

اجرای 70 درصدی برنامه الگوی کشت در فارس