مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 13:502023-08-03اقتصادي

اولویت و چالش های بخش کشاورزی استان فارس احصا می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از شناسایی و احصاء 117 اولویت و چالش پیش روی بخش کشاورزی این استان خبر داد و گفت: این اولویت ها و چالش ها بر اساس تفاهم نامه منعقد شده به منظور همکاری در رفع آن در اختیار دانشگاه شیراز داده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مجتبی دهقان پور امروز در پنجمین نشست شرکت های دانش بنیان در سال جاری اظهار داشت: بر اساس اعلام استاندار فارس 5 میلیارد تومان به رفع چالش های پیش روی جهاد کشاورزی تخصیص داده شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در برآورده کردن اولویت ها و رفع چالش ها از ظرفیت تمامی محققین و مراکز علمی بهره خواهیم برد، اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه دیگری که با سازمان انرژی اتمی کشور منعقد کرده ایم بنا داریم در زمینه شناسایی آفت خطرناک سوسک سرخرطومی حنایی خرما که نخلستان های استان فارس را تهدید می کند از فناوری ها و دستگاه های حوزه اتمی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات در راستای مشارکت دادن و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان است، ابراز کرد: در این حوزه اقدامات سازنده دیگری مانند حمایت از شرکت دانش بنیان روزبهان میراب پارس جهت اتوماسیون سازی سامانه های نوین آبیاری در سطحی بش از 100 هکتار و افزایش 20 درصدی آبیاری صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولویت و چالش های بخش کشاورزی استان فارس احصا می شود

اولویت و چالش های بخش کشاورزی استان فارس احصا می شود