مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 11:102023-07-30سياسي

مجلس عزا و فریضه امر به معروف و نهی از منکر


سینه زنی، روضه، برپایی جلسات عزاداری و نذر محترم و خوب است اما وقتی به کسی می گوییم امر به معروف و نهی از منکر چه خواهد شد پاسخ می دهد که ما به زندگی مردم کاری نداریم، - این نشان می دهد که نهضت امام حسین(ع) هنوز برای برخی خوب تبیین نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام سیدجعفر حسینی - کارشناس مسائل مذهبی- در سلسله مباحث هدف قیام امام حسین(ع) با بیان اینکه داستان کربلا داستان دو شخص نبود بلکه اراده دو فرد یعنی اراده حسینی و اراده یزیدی بود، اظهار کرد: امام حسین(ع) در بیان نورانی خودشان می فرمایند مثل منی با مثل یزیدی بیعت نخواهد کرد .

پس مساله شخص نیست مساله مسیر، فرهنگ و مساله دو اراده است که محصور در یک زمان و مکان خاص نمی شود و در طول تاریخ امتداد دارد.

وی ادامه داد: امروز هم مساله یا جنگ، جنگ اراده ها است، یکی می خواهد زندگی توحیدی در عالم اقامه شود و دیگری می خواهد زندگی شیطانی در عالم محقق شود، اما سوال اینجاست که ما در کدام جبهه یا مسیر هستیم.

خیلی ها عاشق امام حسین(ع) هستند اما ناخواسته دشمن هدف امام می شوند.

این کارشناس مسائل مذهبی در پایان یادآور شد: سینه زنی، روضه، برپایی جلسات عزاداری و نذر محترم و خوب است اما وقتی به کسانی می گوییم امر به معروف و نهی از منکر چه خواهد شد پاسخ می دهد که ما به زندگی مردم کاری نداریم، این نش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس عزا و فریضه امر به معروف و نهی از منکر

مجلس عزا و فریضه امر به معروف و نهی از منکر