مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 16:002023-08-22بين الملل

روزنامه اردنی: برای مهار چین، ایران نیاز راهبردی آمریکا خواهد شد


یک روزنامه اردنی در یادداشتی نوشت، دغدغه اصلی فعلی آمریکا مهار چین است و در این راهبرد برای کند کردن پیشرفت چین، ایران نیاز استراتژیک آمریکا در مرحله آینده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منذر الحوارات روزنامه نگار و تحلیلگر اردنی، در یادداشتی در روزنامه الغد این کشور، نوشت، همه قرائن حاکی از تلاش آمریکا برای طراحی یک راهبرد امنیتی فراگیر برای منطقه [غرب آسیا] است که در چارچوب آن امتیازاتی به ایران می دهد.

  الحوارات در این یادداشت با عنوان آمریکا و ایران.

چه کسی دیگری را راضی خواهد کرد ، به این نکته اشاره کرد که آمریکا در برهه کنونی در حال ایجاد ائتلافهای مختلف در چندین منطقه جهان است اما تمرکز اصلی اش روی نبرد آینده در اقیانوس آرام و هند و مشخصا دریای چین جنوبی است و تلاش میکند غول بزرگی به نام چین را از طریق تأسیس ناتو آسیایی متوقف یا مهار کند.

  تحلیلگر اردنی توضیح داد که در این راهبرد آمریکا برای کند کردن روند برتری چین و ممانعت از تسلط بر اقیانوس آرام و تنگه مالاکا (رابط اقیانوس هند و دریای چین جنوبی میان اندونزی و مالزی) که مسیر ارتباطی میان منابع نفتی یعنی منطقه خلیج فارس و بزرگترین تولیدی جهان یعنی چین است، برخی موانع بر سر راه خود دارد که یکی از این موانع، تغذیه چین از گذرگاههای خاکی برای دریافت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه اردنی: برای مهار چین، ایران نیاز راهبردی آمریکا خواهد شد

روزنامه اردنی: برای مهار چین، ایران نیاز راهبردی آمریکا خواهد شد