مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 20:452023-07-29اجتماعي

طنین یا زینب(س) در آسمان شهر زنجان+ فیلم و عکس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود، سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبود.

پس از واقعه کربلا حضرت زینب(س) در کاروان اسیران، همراه دیگر بازماندگان قافله کربلا به شام برده شد، بی راه نمی گویند که گاهی تاریخ تکرار می شود، آری امروز تاریخ را دوباره مردم زنجان در یوم الزینب به یاد اسرای کربلا برای همگان تکرار کردند.

امروز مراسم روایت قافله زینب(س) توسط زنجانی ها از مقابل مسجد زینبیه این شهر روایت شد، تقریبا حول و حوش یک ساعت زمان داشتم تا خودم را به این قافله برسانم، ولی به خاطر محدودیت های ترافیکی کمی زودتر به راه افتادم، آنجا که همه از گرمای سوزان تابستان فراری هستند، امروز قدم ها از شدت گرما کشیده نمی شدند، وقتی عشق به بانوی صبر و استقامت و سیدالشهدا(ع) فرمان دهد، پای دل قرار ماندن ندارد، نه گرمای 40 درجه تابستان خسته شان می کند و نه از شدت تشنگی گلایه می کنند.

کم کم مسیرهای منتهی به مراسم شلوغ شد، همه از جای جای نقاط مختلف شهرمان حتی از استان های دیگر برای رساندن پیام حضرت زینب (س) به گوش جهانیان خودشان را به زنجان رسانده اند، ذکر یا زینب(س) و یا حسین(ع) در آسمان زنجان می پیچید، عده ای برای عرض ارادت به بانو مهمان زینبیه زنجان بودند و برخی ها هم برای شفاعت مریضشان دست به دامن قهرمان کربلا شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طنین یا زینب(س) در آسمان شهر زنجان+ فیلم و عکس

طنین یا زینب(س) در آسمان شهر زنجان+ فیلم و عکس