مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 11:252023-08-21سياسي

کم کاری در آسیب های اجتماعی منجر به پاسخگویی در مراجع قضایی می شود


مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با تاکید بر پیگیری اجرای حقوق کودکان و اطفال گفت: کم کاری در این حوزه به ویژه حوزه آسیب های اجتماعی در دستگاه های اجرایی منتج به پاسخگویی در مراجع قضایی می شود.

- حسین نجفی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان از رصد و ارائه آمار سالانه آسیب های اجتماعی توسط سازمان با تفکیک استانی خبر داد و اظهار کرد: این آمارها در برخی مواقع تفکیک جنسیتی و شهرستانی هم دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان به کاهش رتبه استان در برخی از آمارهای آسیب های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: به طور مثال رتبه استان در خودکشی از 10 به 16 رسیده است.

وی به کاهش بیش از 22 درصدی کودک همسری (ازدواج دختران 10 تا 15 ساله) در استان اشاره و تصریح کرد: پایداری این ازدواج ها هم افزایش یافته و در برخی مناطق هم ثابت بوده و یا حداقل شیب بالایی نداشته است.

نجفی با اشاره به فشارهای اجتماعی موجود در سطح جامعه از جمله آزادسازی یارانه ها و همچنین حوادث پاییز سال گذشته گفت: با وجود این فشارها که شیب اغلب آسیب های اجتماعی در استان شاید نزولی نباشد ولی افزایشی هم نبوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم کاری در آسیب های اجتماعی منجر به پاسخگویی در مراجع قضایی می شود

کم کاری در آسیب های اجتماعی منجر به پاسخگویی در مراجع قضایی می شود