مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 10:002023-07-29اجتماعي

راه حل محقق ایرانی برای زباله های معدنی با نانوذرات سیلان


بررسی تأثیر فعال سازی و افزودن نانوذرات سیلان بر خواص فیزیکی و محیط زیستی نمونه باطله های سولفیدی معدنی به منظور سیمانی شدن طرحی است که عالیه ساعدی در قالب رساله آن را به پایان رسانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مشکلات زیست محیطی همواره تهدید بزرگی برای کره زمین و سلامتی بشر محسوب می شود و موردتوجه محققان و پژوهشگران بوده است.

به دلیل اهمیت ویژه محیط زیست، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور نیز حمایت ویژه ای از طرح هایی با این موضوع دارد.

یکی از این طرح ها، بررسی تأثیر فعال سازی و افزودن نانوذرات سیلان بر خواص فیزیکی و محیط زیستی نمونه باطله های سولفیدی معدنی به منظور سیمانی شدن است که عالیه ساعدی در قالب رساله دکتری و با راهنمایی احمد جمشیدی زنجانی آن را به پایان رسانده است و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور نیز از این طرح حمایت کرده است.

ساعدی در ابتدا درباره موضوع طرح گفت: در دهه های اخیر با افزایش تقاضا برای مواد معدنی و فلزات، ظرفیت باطله های معدنی به شدت افزایش یافته است.

متأسفانه صنایع معدنی باطله های گسترده ای را تولید می کنند و باطله های زیادی برای استخراج سنگ معدن ایجاد می شود که چالش های جدی برای آلودگی محیط زیست ایجاد می کنند؛ لذا نیاز به برنامه ریزی و تصمیم گیری آگاهانه در زمینه کاهش باطله ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه حل محقق ایرانی برای زباله های معدنی با نانوذرات سیلان

راه حل محقق ایرانی برای زباله های معدنی با نانوذرات سیلان