مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 11:402023-08-20اقتصادي

پیامدهای هولناک کاهش تراز آب خزر


معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کاهش تراز آب خزر در سواحل شمالی خزر، به ویژه روسیه و قزاقستان، تبعات بسیار شدیدتری داشته و بخش های وسیعی از سواحل آن مناطق خشک می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، دکتر مجتبی ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با مهم ترین عوامل پسروی آب دریای خزر گفت: آب های سطحی حدود 74 تا 85 درصد آب ورودی خزر را تأمین می کند که طبق برآوردها، رودخانه ولگا با حدود 250 میلیارد مترمکعب از کل 320 میلیارد متر مکعب، تأمین کننده حدود 80 درصد آب ورودی به خزر است.

وی با بیان اینکه کل رودخانه های حوضه آبریز جنوبی خزر (سواحل ایران) حدود 5 درصد از کل ورودی را تأمین می کند، ادامه داد: کاهش آبدهی رودخانه ولگا و افزایش تبخیر آب خزر به همراه افزایش حرارت از مهمترین عوامل کاهش تراز و پسروی آب خزر در سال های اخیر هستند.

    معاون سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه دمای آب خزر در سال 1400 نسبت به میانگین بلندمدت یک درجه افزایش یافته است، اظهار کرد: البته نوسانات سینوسی تراز آب خزر به طور طبیعی و طی صدها سال گذشته رخ داده و همواره طی چندین سال تراز آب خزر افزایش و در ادامه طی چندین سال روند کاهشی را طی کرده است اما طی دو دهه اخیر، روند کاهش تراز آب خز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیامدهای هولناک کاهش تراز آب خزر

پیامدهای هولناک کاهش تراز آب خزر