مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 10:402023-08-05اقتصادي

تبعات پرداخت پول بابت پلاسما/ تهدید سلامت اهدا کننده پلاسما


بنابر اعلام سازمان انتقال خون ایران، اهدای پلاسما به عنوان یکی از عناصر و اجزای مهم خون انسان و مستثنی از اهدای داوطلبانه نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، در واکنش به گزارش سایت قطره و به نقل از جایگاه صنعت پلاسما در مناسبات اقتصادی ، توضیحاتی ارائه داد.

حمایت از توسعه صنعت پلاسما در نیل به خوداتکایی کشور در تأمین داروهای مشتق از پلاسمای ایرانی، از مهم ترین مأموریت های راهبردی سازمان انتقال خون ایران در دولت سیزدهم است که در همین راستا، تصمیم سازی های کلانی در حوزه طب انتقال خون اتخاذ و اجرایی شده است که مجال تشریح آن در حوصله این گزارش اجمالی نمی گنجد.

مستند به گزارش سایت قطره و به نقل ازسازمان جهانی بهداشت، سازمان انتقال خون ایران به عنوان تنها کشور پیشرو در تضمین سلامت و کیفیت محصولات خون و فرآورده های تولیدی آن، بین کشورهای منطقه معرفی شده است که به زعم کارشناسان بین المللی از مهم ترین راهبردهای آن می توان به افتخار کشور در اهدای خون صد درصد داوطلبانه و بدون چشمداشت اشاره نمود که اهدای پلاسما به عنوان یکی از عناصر و اجزای مهم خون انسان نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

سازمان انتقال خون کشور ضمن تأکید بر اهمیت فرآیند جمع آوری پلاسمای مورد نیاز جهت تهیه داروهای مشتق از پلاسما، همواره این دغدغه و نگرانی را داشته که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات پرداخت پول بابت پلاسما/ تهدید سلامت اهدا کننده پلاسما

تبعات پرداخت پول بابت پلاسما/ تهدید سلامت اهدا کننده پلاسما