مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 11:562023-08-12اقتصادي

سالانه سه میلیون نهال حرا در هرمزگان تولید می کنیم


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: سعی داریم سه میلیون از این درختان را سالانه با تولید و کشت نهال حرا تامین کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید محمد نور موسوی بیان داشت: تولید سه میلیون اصله نهال حرا در ماه های تیر و مردادماه امسال توسط جوامع محلی در نهالستان های ساحلی هرمزگان در دستورکار است که در نیمه دوم امسال در سواحل استان کشت می شود.

وی بیان داشت: تا پیش از دولت سیزدهم در مجموع 100 هزار نهال حرا در شهرهای ساحلی استان هرمزگان تولید و کشت شده است، این درحالی است که در سال های 1400 و 1401 یعنی در دولت مردمی این میزان به 2 میلیون نهال رسیده که 20 برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: پیش از دولت سیزدهم، مساحت جنگل های حرا در استان 19 هزار و 650 هکتار بوده که با طرح های توسعه ای این میزان براساس آخرین تصاویر ماهواره ای، با پنج هکتار افزایش به 25 هزار هکتار رسیده است.

موسوی ادامه داد: جنگل ‎های دریایی حرا از اول خرداد به مدت یک ماه گل های خوشه ای زرد رنگ می دهند و از آخر مردادماه بذر آن برای تولید نهال از این درختان برداشت می شود که با مشارکت مردم بومی ساحل نشین بذرها برداشت و کاشت نهال در آبان ماه انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه سه میلیون نهال حرا در هرمزگان تولید می کنیم

سالانه سه میلیون نهال حرا در هرمزگان تولید می کنیم