مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 13:102023-08-22اقتصادي

تفاوت ورق روغنی و ورق گالوانیزه


دو نوع از مهم ترین محصولات سرد که کاربردهای زیادی را در صنایع سبک و مهم به خود اختصاص می دهند، ورق های روغنی و گالوانیزه می باشند.

شباهت این دو محصول تنها از نظر فلز پایه می باشد که جنس آن از فولاد است؛ - اما در ادامه به بررسی تفاوت های آن ها پرداخته شده است.

اولین و مهم ترین تفاوت محصولات روغنی و گالوانیزه در فرآیند تولید آن ها می باشد.

مواد اولیه برای تولید ورق های روغنی، محصولات سیاه اسیدشویی شده می باشند که در فرآیند نورد سرد قرار می گیرند، اما ورق های گالوانیزه از طریق پوشش دهی فلزات سرد یا روغنی توسط فلز روی به وجود می آیند.

البته می توان این مورد را یک وجه مشترک نیز دانست؛ زیرا محصولات سرد نیز در ادامه به وجود آمدن فلزات گرم یا سیاه تولید می شوند.

دومین تفاوت آن ها در خواص و در نتیجه کاربرد نهایی آن ها است؛ به صورتی که محصولات گالوانیزه به سبب قرارگیری پوشش روی بر سطح آن ها دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت، آب، زنگ زدگی می باشند.

این خواص سبب استفاده از فولاد گالوانیزه برای تولید شیت های رنگی و فرم دار (شیروانی) شده است؛ در صورتی که فلزات روغنی تنها در برابر ضربه و فشارهای زیاد استحکام بالایی را برای خود شامل می شوند؛ در نتیجه در مصارفی به کار برده می شوند که نیاز به مقاومت بالایی در برابر عوامل ذکر شده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت ورق روغنی و ورق گالوانیزه

تفاوت ورق روغنی و ورق گالوانیزه