مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 09:402023-08-12سياسي

آخرین وضعیت «مایسا» بچه فیل ارم


مدیر باغ وحش ارم با اشاره به مراقیبت و پایش شبانه روزی «مایسا»، گفت: این بچه فیل دو ساله، روزانه بین 20 الی 30 کیلوگرم از ترکیب سبزیجات و میوه ها تغذیه می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، روز جهانی فیل که هر ساله در تاریخ 12 اوت (August) گرامی داشته می شود با هدف گسترش آگاهی در مورد خطر انقراض این حیواناتِ بسیار دوست داشتنی و مفید در حیات وحش نامگذاری شده است به همین بهانه نیز در این گزارش به فیل های آسیایی ساکن باغ وحش ارم پرداخته ایم.

فیل آسیایی گونه ای در حال انقراض است.

سال 1392 رییس جمهوری سریلانکا دو زنجیر فیل آسیایی (یک فیل ماده به نام میهری و یک فیل نر به نام مهاسن ) را به رییس جمهوری وقت ایران هدیه داد و این فیل ها از یتیم خانه فیل ها در کشور سریلانکا به ایران منتقل شدند.

  سال 98 بود که میهری در باغ وحش ارم باردار شد و برخلاف فیل های دیگر که بعد از 20 تا 22ماه فارغ می شوند، میهری بعد از گذراندن دوره 24ماهه بارداری بچه فیل را به دنیا آورد.

پس از دو ماه که فیل مادر و بچه فیل دوره های مراقبتی و قرنطینه خود را گذراندند، بچه فیل باغ وحش ارم مایسا نامیده شد و باغ وحش ارم بر سلامت آن تاکید کرد.

     مهدی سعادت مدیر باغ وحش ارم در گفت و گو با ایسنا درباره فیل های باغ وحش ارم اظهار کرد: فیل های باغ وحش معمولا روزانه 60 الی 80 کیلوگرم ترکیبی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت «مایسا» بچه فیل ارم

آخرین وضعیت «مایسا» بچه فیل ارم