مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 16:102023-08-05اقتصادي

پیشرفت فیزیکی سد عمارت به 97 درصد رسید


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی سد عمارت به 97 درصد رسیده است، گفت: مقرر است برای تکمیل این سد، پنج هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، علی حیدری اناری ظهر امروز در بازدید از سد عمارت اظهار کرد: امسال برای این طرح، از اعتبارات سال گذشته یک هزار و 470 میلیارد ریال جذب شد و برای بهره برداری کامل هم هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: این سد با حجم مخزن 182 میلیون مترمکعب بزرگترین سد استان اردبیل است و با بهره برداری از این سد امکان آبیاری حدود پنج هزار هکتار از اراضی تراس دره رود تا ارس در محدوده شهرستان های انگوت و اصلاندوز و آب آشامیدنی منطقه به میزان 65 میلیون مترمکعب تامین می شود.

حیدری اناری با بیان اینکه اقدامات تکمیلی سد عمارت در مسیرهای مختلف با جدیت در حال انجام است، بیان کرد: ارتفاع این سد از پی 106 متر، طول تاج 315 متر، عرض تاج 12 متر و آب قابل تنظیم آن 118 میلیون متر مکعب است.

وی تملک اراضی باقی مانده واقع در مخزن سد و جابجایی روستاهای واقع در داخل مخزن و اجرای زیرساخت برای این روستاها را از بخش های باقی مانده این سد عنوان کرد و گفت: برای آبگیری کامل سد، به میزان 424 هکتار اراضی و مستحدثات تملک خواهد شد که هم اکنون 70 درصد آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت فیزیکی سد عمارت به 97 درصد رسید

پیشرفت فیزیکی سد عمارت به 97 درصد رسید