مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 17:252023-08-06اقتصادي

کردستان مهم ترین زیستگاه اکولوژیکی کشور است


کردستان به لحاظ پهنه جنگلی و مراتع، دارای پوشش متراکم مهمترین زیستگاه اکولوژیکی کشور به حساب می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی کوشا ظهر امروز در دیدار معاون وزیر و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سطح پوشش جنگل های کردستان را 340 هزار هکتار یا 85 درصد پوشش جنگلی بلوط عنوان کرد.

وی کردستان را یازدهمین استان زاگرنشین به لحاظ پوشش جنگلی بلوط عنوان کرد و افزود: تنها 30درصد از پهنه 2میلیون و 900 هزار هکتاری استان پروژه آبخیزداری و آبخوان داری انجام شده است که برای اجرای صددرصدی آن نیازمند تزریق اعتبار جهشی و نگاه ویژه هستیم.

وی شهرستان های شرق کردستان از جمله دهگلان، قروه، بیجار و بخشی از دیواندره را مناطق مهم آبخوان داری در استان برشمرد و افزود: کردستان به لحاظ پهنه جنگلی و مراتع، دارای پوشش متراکم مهمترین زیستگاه اکولوژیکی کشور به حساب می آید.

استاندار کردستان گفت : اطفای آتش سوزی جنگل های مریوان نمونه بارز ایثارگری است که چند شبانه روز برای خاموشی شعله های آتش، حفظ و صیانت از پوشش جنگی تلاش شد.

عباسعلی نوبخت، معاون وزیر و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این دیدار از نحوه اطفاء حریق جنگل های مریوان با مدیریت عملیاتی استاندار تقدیر ویژه کرد و تلاش مجموعه عوامل درگیر با فرایند اطفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کردستان مهم ترین زیستگاه اکولوژیکی کشور است

کردستان مهم ترین زیستگاه اکولوژیکی کشور است