مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 12:452023-08-06بين الملل

بررسی ترانزیت ریلی کالا و مسافر بین ایران، عراق و سوریه در دمشق


وزیر حمل و نقل عراق در دیدار با مسئولان سوریه در دمشق موضوع ترانزیت ریلی کالا و مسافر بین ایران، عراق و سوریه را بررسی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، سفر رزاق السعداوی، وزیر حمل و نقل عراق به دمشق در راس هیاتی از وزارتخانه متبوع وی و دیدار با نخست وزیر و وزیران خارجه و حمل و نقل سوریه در زمینه حمل و نقل زمینی و ترانزیت کالا و مسافر از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

السعداوی در گفت وگو با خبرنگار العهد لبنان گفت: طرح مسیر توسعه عراق که بندر فاو را به ترکیه  متصل می کند، طرحی است که به نفع همه همسایگان عراق و منطقه خواهد بود و چند کنفرانس بین المللی در عراق به منظور بررسی ساز و کار و چگونگی مشارکت کشورهای همسایه و منطقه در این طرح برگزار شده است.

وی با بیان اینکه عراق در چارچوب سیاسی تقویت روابط با کشورهای همسایه تعامل می کند، گفت: عراق نقطه همگرایی اقتصاد این کشورهاست.

وزیر عراقی با اشاره به اهمیت موقعیت جغرافیایی سوریه و عراق و لزوم بهره مندی از آن در راستای منافع دو کشور گفت: در این دیدارها موضوع اتصال ریلی و ترانزیت و همچنین طرح مسیر توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

زهیر خزیم، وزیر حمل و نقل سوریه نیز در گفت وگو با العهد تاکید کرد که قرار است موضوع طرح اتصال ریلی بین سوریه و عراق تا جمهوری اسلامی ایران مور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی ترانزیت ریلی کالا و مسافر بین ایران، عراق و سوریه در دمشق

بررسی ترانزیت ریلی کالا و مسافر بین ایران، عراق و سوریه در دمشق