مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 12:552023-07-24فرهنگي

نگاهی به مرثیه ها و آیین های محفلی محرم


رویداد «محرم در آینه آیین ها» با مروری بر مرثیه خوانی و مرثیه سرایی و آیین های محفلی محرم، با حضور پژوهشگران موسیقی و شعر و گردشگری برگزار می شود.

- رویداد محرم در آینه آیین ها با مروری بر مرثیه خوانی و مرثیه سرایی و آیین های محفلی محرم، با حضور پژوهشگران موسیقی و شعر و گردشگری برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رویداد محرم آینه آیین ها چهارشنبه چهارم مردادماه با حضور و سخنرانی افرادی همچون محمدحسین ایمانی خوشخو ـ دبیر شورای هنر و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ، هوشنگ جاوید ـ پژوهشگر موسیقی نواحی و آیینی - و سهیل محمودی ـ پژوهشگر و نویسنده ـ با محورهای سیر تحول مرثیه خوانی و مرثیه سرایی در ایران ، محرم و گردشگری آیینی و آیین های محرم در محافل و مجالس تهران در سالن همایش های دانشگاه علم و فرهنگ و از سوی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی برگزار می شود.

بنابر آنچه روابط عمومی این مرکز اعلام کرده است: این رویداد در ابعاد مختلف، ظرفیت لازم برای معرفی واقعه بزرگ تاریخی کربلا را داراست.

در مجموعه ظرفیت های فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی رویداد محرم در آینه آیین ها، بحث هنر و ارتباط آیین های هنری این ابررویداد می تواند مورد توجه قرار بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به مرثیه ها و آیین های محفلی محرم

نگاهی به مرثیه ها و آیین های محفلی محرم