مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 12:052023-07-30اقتصادي

تأثیر عرضه و تقاضا و بازار بورس بر قیمت میلگرد


هنگام بررسی نوسانات قیمت میلگرد باید تاثیر بورس کالا و میزان عرضه و تقاضای موجود و آتی مورد بررسی قرار گیرند که در ادامه مفصل تر به آن خواهیم پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبازرگانیخبرگزاری مهر ، قیمت میلگرد تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد که میزان عرضه و تقاضا از جمله مهمترین آنها به شمار می آیند.

به طور کلی، اطلاعات مربوط به عرضه و تقاضای میلگرد از طریق دو منبع مورد بررسی قرار می گیرند که اولین منبع بورس کالا و دیگری بازار آزاد می باشد.

معاملات این مقطع فولادی در بازار بورس به دلیل شفافیت بیشتر، فعالیت تولیدکنندگان عمده، حضور بازارگردان و نقش مستقیم دولت، اهمیت بیشتری دارد.

به همین خاطر، در اکثر موارد معاملات انجام شده در بازار بورس کالا و نوسانات آن بر معاملات بازار آزاد میلگرد هم تأثیرگذار هستند.

به هر حال، هنگام بررسی نوسانات قیمت میلگرد باید تأثیر بورس کالا و میزان عرضه و تقاضای موجود و آتی مورد بررسی قرار گیرند.

نقش بورس کالا در تعیین نرخ فروش میلگرد بازار بورس کالای ایران از جمله بزرگ ترین بازارهای معاملاتی خاورمیانه محسوب می شود که حجم زیادی از محصولات مختلف اعم از فلزات، محصولات کشاورزی و انرژی در آن مورد دادوستد قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر عرضه و تقاضا و بازار بورس بر قیمت میلگرد

تأثیر عرضه و تقاضا و بازار بورس بر قیمت میلگرد