مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 09:302023-08-09پزشكي

بیشتر قدم بزنید تا بیشتر عمر کنید


مستندات مطالعات علمی محققان نشان می دهد که سبک زندگی بی تحرک ممکن است منجر به افزایش بیماری های قلبی -عروقی و کوتاه تر شدن طول عمر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، بر اساس نتایج بررسی های اخیر محققان، تعداد قدم ها و میزان پیاده روی که برای سلامت شما مفید است، کمتر از آن چیزی است که تصور می کردید.

این مطالعه که امروز در مجله اروپایی قلب و عروق (European Journal of Preventive Cardiology) منتشر شد، نشان داد که حداقل سه هزار و 967 قدم پیاده روی در روز خطر مرگ  به هر دلیلی و 2 هزار و 337 قدم در روز خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

با این حال، تجزیه و تحلیل جدید 226 هزار و 889 نفر از 17 مطالعه مختلف در سراسر جهان نشان داده است که هر چه بیشتر پیاده روی کنید، مزایای بیشتری برای سلامتی شما خواهد داشت؛ به طوری که با هر 500 تا 1000 قدم اضافی که راه می روید، خطر مرگ به هر دلیل یا مرگ بر اثر بیماری قلبی و عروقی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

افزایش هزار قدم در روز با کاهش 15 درصدی خطر مرگ به هر دلیل و افزایش 500 قدم در روز با کاهش هفت درصدی مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی همراه است.

پروفسور Banach رهبر این پژوهش و استاد قلب و عروق دانشگاه پزشکی لودز لهستان، می گوید: مطالعه ما تایید می کند که هر چه بیشتر راه بروید، بهتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشتر قدم بزنید تا بیشتر عمر کنید

بیشتر قدم بزنید تا بیشتر عمر کنید