مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 09:302023-08-12حوادث

حکایت سوختن جنگل های مریوان؛ خشم طبیعت یا طمع سودجویان؟


داستان جدیدی نیست! هرساله گُر گرفتن جنگل های بلوط همچون نمکی بر زخم طبیعت زیبای کردستان است، زخمی که با گذشت زمان عمیق و عمیق تر می شود.

- حکایت سوختن جنگل های مریوان؛ خشم طبیعت یا طمع سودجویان؟ ایسنا/کردستان داستان جدیدی نیست! هرساله گُر گرفتن جنگل های بلوط همچون نمکی بر زخم طبیعت زیبای کردستان است، زخمی که با گذشت زمان عمیق و عمیق تر می شود.

هرساله با گرم تر شدن هوا شاهد آتش سوزی در پهنه های جنگلی استان کردستان به ویژه عرصه های جنگلی مریوان هستیم که این آتش سوزی ها می تواند ناشی از وزش بادهای گرم، افزایش دمای زمین، تغییرات اقلیمی و یا آتش کینه سودجویانی باشد که از جان دادن طبیعت سود می برند.

امسال همچون دیگر سال ها سریال آتش سوزی جنگل های بلوط مریوان دوباره تکرار شد، آتشی گسترده که مساحت زیادی از جنگل های زیبای بلوط را به کام مرگ فرستاد.

زبانه های آتشی که ظهر پنجشنبه 12 مرداد ماه، سر به فلک گذاشت و گویی قصد پا پس کشیدن نداشت و پابه پای رقص باد در میان جنگل ها شعله ورتر می شد و کار را بیش از پیش دشوارتر می ساخت.

امکاناتی که به کار گرفته شده بود، تیم هایی که به یاری شتافتند، بالگردهایی که به پرواز درآمدند و مردم محلی که بی محابا به آتش زده بودند، سرانجام توانستند در غروب روز شنبه 14 مرداد ماه، آتشی که به جان درختان بلوط افتاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکایت سوختن جنگل های مریوان؛ خشم طبیعت یا طمع سودجویان؟

حکایت سوختن جنگل های مریوان؛ خشم طبیعت یا طمع سودجویان؟