مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 08:302023-08-06بين الملل

خیز شیخ نشینان برای تبدیل شدن به هاب انرژی های تجدیدپذیر منطقه


کشورهای حوزه خلیج فارس با وجود وابستگی شدید به صنعت نفت و گاز، در سال های اخیر اهداف جدید و نسبتا مشابه و گسترده ای را برای کسب بیشتر انرژی های غیرفسیلی به ویژه انرژی خورشیدی اعلام کرده اند.

- ، گروه بین الملل: از میان 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، دو کشور امارات و عربستان سعودی در این گروه به دلیل قرابت موقعیت جغرافیایی درصدد هستند با برنامه های کوتاه و بلند مدت با کربن زدایی در صنایع خود، بازار انرژی های تجدیدپذیر و کنترل مسائل مرتبط با آب و هوا در این منطقه را تحت رهبری خود داشته باشند.

شورای همکاری خلیج فارس کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات، تقریبا 30 درصد از کل ذخایر اثبات شده نفت جهان و حدود 20 درصد از کل ذخایر اثبات شده گاز طبیعی را در اختیار دارند.

کارشناسان می گویند این کشورها اگرچه دارای منابع انرژی تجدیدپذیر فراوان مانند خورشید و باد هستند، اما با این حال، مصرف انرژی اولیه شورای همکاری خلیج فارس همچنان تحت سلطه سوخت های فسیلی است و سهم انرژی های تجدیدپذیر در این کشورها هنوز از 1 درصد تجاوز نکرده است.

به همین علت این کشورها با آگاهی از این موضوع، با پیگیری برنامه های مختلف درصدد هستند تا وابستگی خود به انرژی های فسیلی را کاهش داده و به سمت جایگزین کردن من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیز شیخ نشینان برای تبدیل شدن به هاب انرژی های تجدیدپذیر منطقه

خیز شیخ نشینان برای تبدیل شدن به هاب انرژی های تجدیدپذیر منطقه