مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 14:002023-08-21اقتصادي

چالش جدی ما وضعیت نامطلوب نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی است


سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اصلی ترین چالش ما در بخش کشاورزی کیفیت نامطلوب فرآوری و نگهداری محصولات زراعی، باغی و دامی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نوبخت اژدری پیش از ظهر دوشنبه در کنفرانس بین المللی و ملی کشاورزی ارگانیک در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: هر چند یک درصد مساحت کشور متعلق به استان اردبیل است اما این استان چهار درصد محصولات کشاورزی را تولید و روانه بازار مصرف می کند.

وی با بیان اینکه 46 درصد اراضی این استان کشاورزی و یا منابع طبیعی است، تصریح کرد: 778 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان داریم که بیش از 75 درصد آن دیم و مابقی آبی است که تنوع تولید محصولات را با تولید و عرضه چهار میلیون تن محصول در طول سال شاهد هستیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به تولید 400 تن محصولات سردرختی و گلخانه ای و 11 هزار تن شیلات و آبزیان در استان اشاره کرد و گفت: حمایت در بخش کشاورزی از دغدغه های جدی ما است چرا که فعالان این بخش در تولید و تأمین امنیت غذایی نقش مهمی را دارند.

اژدری افزود: استان اردبیل در تولید محصولات کشاورزی دارای رتبه های اول تا دوازدهم در سطح کشور است که در سیب زمینی، عدس، بذور و غلات این جایگاه کاملاً مشهود و معلوم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش جدی ما وضعیت نامطلوب نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی است

چالش جدی ما وضعیت نامطلوب نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی است