مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 14:302023-08-14پزشكي

آستانه تحمل دمای بالا برای انسان چقدر است؟


نتایج تحقیقات با توجه به پیامدهای شدید آب وهوایی نشان می دهد که آستانه دمایی که در آن بدن انسان نمی تواند زنده بماند، ممکن است به طور قابل توجهی کمتر از آن چیزی باشد که قبلا تصور می شد.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات با توجه به پیامدهای شدید آب وهوایی نشان می دهد که آستانه دمایی که در آن بدن انسان نمی تواند زنده بماند، ممکن است به طور قابل توجهی کمتر از آن چیزی باشد که قبلا تصور می شد.

این کشف هشداردهنده واقعیت تلخی را نشان می دهد که هزاران نفر در سراسر جهان با آن مواجه هستند زیرا رویدادهای گرمای شدید بیشتر و تحت پیشرفت بی امان گرمایش جهانی ناشی از انسان تشدید می شوند.

دمای هوا در سراسر جهان افزایش یافته است زیرا امواج گرمای کنونی هشدارهای بهداشتی را به دنبال داشته و هشدار را در میان دانشمندان آب وهوا به صدا در آورده است.

دانشمندان حداکثر ترکیبی از گرما و رطوبت که بدن انسان می تواند دوام بیاورد را شناسایی کرده اند.

یک فرد جوان سالم ممکن است 6 ساعت در دمای 35 درجه سانتی گراد همراه با رطوبت 100 درصد قبل از تسلیم شدن به تلفات ناشی از گرما را تحمل کند.

فراتر از این نقطه بحرانی که به عنوان دمای حباب مرطوب نامیده می شود، مکانیسم خنک کننده اولیه بدن یعنی عرق، تبخیر نمی شود و باعث گرمازدگی، نارسایی اندام ها و در نهایت مرگ می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آستانه تحمل دمای بالا برای انسان چقدر است؟

آستانه تحمل دمای بالا برای انسان چقدر است؟