مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 08:552023-08-13اقتصادي

توسعه اشتغال محور؛ رویکرد جهاد دانشگاهی در فرآوری گیاهان دارویی سیستان و بلوچستان


رییس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین هدف ورود جهاددانشگاهی به مقوله گیاهان دارویی استان ایجاد شرایط و زمینه های اشتغالزایی مناسب برای هم استانی ها و جلوگیری از خام فروشی گیاهان تولیدی استان است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین هدف ورود جهاددانشگاهی به مقوله گیاهان دارویی استان ایجاد شرایط و زمینه های اشتغالزایی مناسب برای هم استانی ها و جلوگیری از خام فروشی گیاهان تولیدی استان است.

عباس صفدری در گفت وگو با ایسنا- با بیان اینکه داروهای گیاهی استان نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین المللی نیز جایگاه عمده ای را می تواند به خود اختصاص دهد، افزود: جهاددانشگاهی استان با داشتن ظرفیت مناسب علمی و پژوهشی خود طی چند سال اخیر در رابطه با تولید و تحقیقات، نوع و پرورش گیاهان دارویی استان اقدامات قابل توجه ای داشته است.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات اساسی در این زمینه با توجه به شناسایی و ظرفیت منطقه سیستان درخصوص تولید گیاهان دارویی و همچنین بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی، راه اندازی واحد فرآوری و تجاری سازی گیاهان دارویی است.

وی ادامه داد: اکثر گیاهان بومی استان به دلایل نبود امکانات و عدم سرمایه گذاری در حوزه فرآوری و تجاری سازی به ناچار به صورت خام به سایر استانها فروخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه اشتغال محور؛ رویکرد جهاد دانشگاهی در فرآوری گیاهان دارویی سیستان و بلوچستان

توسعه اشتغال محور؛ رویکرد جهاد دانشگاهی در فرآوری گیاهان دارویی سیستان و بلوچستان