مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 09:552023-07-29بين الملل

رونمایی آمریکا از بسته کمک تسلیحاتی به تایوان


ایالات متحده از ارائه بسته کمک تسلیحاتی به تایوان به ارزش 345 میلیون دلار رونمایی کرد، اقدامی که واکنش چین را به همراه داشته، حتی در شرایطی که دولت بایدن از ارائه علنی جزییات تسلیحات موجود در این بسته خودداری کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کنگره آمریکا در بودجه سال 2023 خود کمک تسلیحاتی به ارزش یک میلیارد دلار برای تایوان را در نظر گرفته است.

پکن بارها از ایالات متحده که مهمترین تامین کننده تسلیحات تایوان به شمار می رود، خواسته تا فروش تسلیحات به این جزیره را متوقف کند.

در هفته های اخیر، چهار منبع آگاه به رویترز گفتند که انتظار می رود این بسته شامل چهار پهپاد شناسایی غیرمسلح MQ-9A باشد، اما خاطرنشان کردند که ارائه آنها ممکن است با حذف برخی قطعات پیشرفته همراه باشد زیرا فقط نیروی هوایی ایالات متحده اجازه دسترسی به آنها را دارد.

این اعلامیه رسمی شامل لیستی از سیستم های تسلیحاتی که ارائه می شود، نیست.

در همین راستا وزارت دفاع تایوان از تعهد امنیتی قاطعانه ایالات متحده تشکر کرده و در بیانیه ای گفت که در مورد جزییات این بسته تسلیحاتی اظهارنظر نخواهد کرد.

تایوان پیشتر با خرید چهار پهپاد پیشرفته تر MQ-9B سی گاردین ساخت شرکت جنرال اتمیکس موافقت کرده بود که قرار است در سال 2025 تحویل شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی آمریکا از بسته کمک تسلیحاتی به تایوان

رونمایی آمریکا از بسته کمک تسلیحاتی به تایوان