مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 13:202023-08-14اقتصادي

ثبات در بازار ارز با اقدامات بانک مرکزی


بانک مرکزی با اقداماتی که انجام داده است ثبات نسبی را در بازار ارز حاکم کرده که در نتیجه این کار منجر به کاهش قیمت ارز خواهد شد.

- عبدالمجید شیخی، اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز به عنوان عامل مؤثر در تورم گفت: بانک مرکزی طی چند ماه اخیر تلاش کرده با اجرای سیاست تثبیت و اقدامات تکمیلی نرخ ارز را در بازار به ثبات برساند.

وی افزود: این امر توانسته آرامش و ثبات را در بسیاری از بازارها و کالاها به همراه آورد لکن بانک مرکزی باید توجه داشته باشد که سیاست های درونی و برونی اقتصاد کشورمان باید به گونه ای باشد که نرخ ارز به یکباره افزایشی نشود.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: معتقدم بانک مرکزی می تواند نرخ ارز را هفته به هفته کاهش بدهد چون در وضعیت فعلی نرخ ارز بالاتر از نرخ واقعی آن است که این امر می تواند به افت قیمت بازار سایر کالاها و خدمات نیز بیانجامد.

شیخی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص کاهش نرخ رشد نقدینگی نیز اظهار کرد: رشد نقدینگی به خودی خود موضوع بدی نیست لکن زمانی می توانیم از مثبت بودن آن سخن به میان آوریم که حجم اقتصاد یک کشور بسیار گسترده باشد در نتیجه در شرایط کنونی به ویژه با افزایش شدید این متغیر پولی در سال های گذشته کاهش رشد نقدینگی به 27 .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبات در بازار ارز با اقدامات بانک مرکزی

ثبات در بازار ارز با اقدامات بانک مرکزی