مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 13:302023-08-14فرهنگي

در دیدار انیو موریکونه و ناصر فرهنگ فر چه گذشت؟


23 مردادماه سالروز درگذشت نوازنده برجسته تنبک و مدرس موسیقی سنتی ایرانی یعنی زنده یاد ناصر فرهنگ فر است که پس از یک دوره کناره گیری و انزوای کاری در روز پنجشنبه 23 مرداد 1376 در 49 سالگی چشم از جهان فروبست.

- خلاقیتش در اجرای ادوار ریتمیک زبانزد بود؛ تنبک نواز بود وساده نواز اما در همان دوران اوج کم کم گوشه نشین شد و خلوت گزید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 23 مردادماه سالروز درگذشت نوازنده برجسته تنبک و مدرس موسیقی سنتی ایرانی یعنی زنده یاد ناصر فرهنگ فر است که پس از یک دوره کناره گیری و انزوای کاری در روز پنجشنبه 23 مرداد 1376 در 49 سالگی چشم از جهان فروبست.

فرهنگ فر و شکوفایی عارف و شیدا زنده یاد ناصر فرهنگ فر نقش به سزایی در شکوفایی جریان موسیقایی گروه های شیدا و عارف ایفا کرد؛ چراکه فعالان عرصه موسیقی به تمبک تنها به عنوان سازی همراهی کننده در ارکستر نگاه می کردند که نوازندگی فرهنگ فر در این گروه ها این ذهنیت را تا حد بسیار زیادی درمیان اهالی موسیقی دگرگون کرد.

از اجرای ادوار ریتمیک با تکنیک های غیرمرسوم می توان به عنوان برجسته ترین خاصیت نوازندگی این استاد به نام یاد کرد.

شناخت وی از اوزان اشعار، خلاقیتش را در اجرای ادوار ریتمیک به همراه داشت؛ چرا که این دورهای ریتمیک وابستگی بسیاری به اشعار کلاسیک دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در دیدار انیو موریکونه و ناصر فرهنگ فر چه گذشت؟

در دیدار انیو موریکونه و ناصر فرهنگ فر چه گذشت؟