مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 09:052023-08-20بين الملل

استقرار گسترده حشدشعبی نزدیک مرز سوریه همزمان با تحرکات آمریکا


یک منبع امنیتی از استقرار گسترده نیروهای حشدشعبی در نوار مرزی با سوریه همزمان با تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در این منطقه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی عراق تاکید کرد که نیروهای حشد شعبی به صورت گسترده در مناطق مرزی با سوریه و مشخصاً غرب استان الانبار مستقر شده اند.

وی در ادامه افزود: نیروهای حشدشعبی همزمان با پرواز جنگنده های آمریکایی بر فراز گذرگاه القائم به سمت خاک سوریه، در نوار مرزی مشترک با این کشور مستقر شده اند.

این منبع امنیتی تصریح کرد: اقدامات امنیتی مذکور در چارچوب طرح فرماندهان نیروهای حشدشعبی برای از بین بردن خلأهای امنیتی که عناصر تروریستی در صورت حمله نیروهای آمریکایی در خاک سوریه نزدیک به گذرگاه مرزی القائم از آنها استفاده می کنند، صورت می گیرد.

پیش از این یک مسئول در استان الانبار اعلام کرده بود که ده ها فروند هواپیمای بزرگ آمریکایی در پایگاه عین الاسد واقع در غرب الانبار فرود آمده اند.

صباح العکیلی تحلیلگر سیاسی عراق پیش از این تاکید کرده بود که نیروهای حشدشعبی تبدیل به یک چالش برای حضور نظامیان آمریکایی در عراق و منطقه شده اند.

وی افزود: امورات داخلی عراق از طریق دولت و پارلمان پیش می رود و تلاش های آمریکا برای انحلال سازمان حشدشعبی از طریق دیکته کردن خواس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار گسترده حشدشعبی نزدیک مرز سوریه همزمان با تحرکات آمریکا

استقرار گسترده حشدشعبی نزدیک مرز سوریه همزمان با تحرکات آمریکا