مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 09:452023-08-10سياسي

صدور حکم حبس برای متهم خرید و فروش اشیا عتیقه در مانه و سملقان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از صدور حکم شش ماه حبس تعزیری برای متهم خرید و فروش اشیای تقلبی در شهرستان مانه و سملقان خبر داد.

- علی مستوفیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای انجام مأموریت های محوله باهدف پیشگیری و مقابله با جرایم حوزه میراث فرهنگی، پرونده یک مورد خرید و فروش اشیای تقلبی در بخش سملقان پیگیری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی ادامه داد: تخلف خرید و فروش اشیا عتیقه در دادگاه عمومی بخش سملقان مورد رسیدگی قرار گرفت و متهم به شش ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

وی افزود: اشیا مکشوفه شامل سکه نقره، گوشواره مسی، قاشق مسی، مهر مسی و سر پیکان است که به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضبط شد.

مستوفیان گفت: با توجه به اینکه برخی از افراد جامعه از عواقب نگهداری اشیای تقلبی و یا خریدوفروش آن ها آگاهی ندارند در دام افراد سودجو گرفتار شده و گاهی موجب بی خانمانی و ازدست دادن اموال و حبس های طولانی برای آن ها می شود.

وی در تشریح قانون الحاق یک ماده به عنوان ماده 566 مکرر به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی گفت: بر اساس این ماده قانونی هرکس نمونه تقلبی آثار فرهنگی و تاریخی اعم از ایرانی و خارجی را به جای اثر اصلی بسازد یا آن را به قصد عرضه، قاچاق یا فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور حکم حبس برای متهم خرید و فروش اشیا عتیقه در مانه و سملقان

صدور حکم حبس برای متهم خرید و فروش اشیا عتیقه در مانه و سملقان