مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 14:052023-07-27سياسي

اعلام کودتا در نیجر؛ از بازداشت رییس جمهور تا آغاز درگیری های خیابانی


گارد ریاست جمهوری نیجر، امروز از طریق شبکه تلویزیون ملی این کشور، رسما اعلام کودتا کرد و از انحلال پارلمان و دولت و تعلیق قانون اساسی این کشور خبر داد.

-   بر اساس گزارش رسانه ملی نیجر، مردم در مقابل مجلس ملی در نیامی، پایتخت نیجر تجمع کردند تا بازداشت محمد بازوم، رییس جمهور این کشور توسط عناصر هنگ گارد ریاست جمهوری و تلاش برای کودتا را محکوم کنند.

نخستین واکنش بازوم به کودتا در نیجر از سوی دیگر، رییس جمهور نیجر که در کاخ ریاست جمهوری در نیامی تحت بازداشت قرار داد، امروز طی پستی در توییتر از مردم خواست تا از دموکراسی و آزادی حفاظت کنند.

وی نوشت: دستاوردهایی که سخت به دست آمده، حفظ خواهند شد، [مردم نیجر] که دموکراسی و آزادی را دوست دارند برای حفاظت از این دستاوردها به میدان خواهند آمد .

حسومی مسعودو وزیر امور خارجه نیجر هم در واکنش به کودتای صورت گرفته اعلام کرد که دولت منتخب این کشور تنها دولت مشروع و قانونی است.

جامعه بین الملل کودتا در نیجر را محکوم کرد آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، شب گذشته، اقدام به کودتا در نیجر را به شدت محکوم کرد و خواهان حفظ نظم قانون اساسی شد.

    استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد طی بیانیه ای اعلام کرد: دبیر کل وضعیت در نیجر را از نزدیک پیگیری و هرگونه تلاش برای به دست گرفتن قدرت با ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام کودتا در نیجر؛ از بازداشت رییس جمهور تا آغاز درگیری های خیابانی

اعلام کودتا در نیجر؛ از بازداشت رییس جمهور تا آغاز درگیری های خیابانی