مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 11:502023-08-21اجتماعي

جهانی شدن هگمتانه توجه دنیا را به همدان جلب می کند


باستان شناس و کاوشگر هگمتانه با بیان اینکه جهانی شدن هگمتانه توجه دنیا را به همدان جلب می کند گفت: با توجه به سبقه تاریخی 3 هزار ساله هگمتانه، - محمد رحیم رنجبران، باستان شناس و یکی از کاوشگران  پنج فصل تپه باستانی هگمتانه در گفت وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه یکی از ظرفیت های ثبت جهانی سبقه تاریخی اثر است اظهار کرد: تپه هگمتانه با سابقه تاریخی که حتی به قبل از مادها برمی گردد، یکی از آثار برجسته ای است که جهانی شدن برازنده اوست.

وی با تاکید بر اینکه باید بر اولین پایتخت پادشاهی هگمتانه در دوره مادها بیشتر اشاره کرد، یادآور شد: دیااکو اولین پادشاه ماد وقتی هگمتانه به عنوان نخستین پایتخت انتخاب می شود، دستور ساخت باروهایی در اطراف شهر را می دهد که در دوره های مختلف همه بر این هفت باروی هگمتانه صحه می گذارند.

این باستانشناس در ادامه با اشاره به ثبت جهانی پرونده هگمتانه و مرکز تاریخی همدان عنوان کرد: جهانی شدن هگمتانه توجه دنیا را به همدان جلب می کند و به طور حتم هگمتانه جاذبه مهمی برای جذب توریست در همدان می شود.

این باستان شناس با بیان اینکه با ثبت جهانی کمک های مالی و کارشناسی یونسکو می تواند در احیای آثار کمک کند افزود: آثاری که از برج و باروی هگمتانه بدست آمده، باستانی است و ساخت و سازهای مدونی که دارد همگی ظرفیت ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهانی شدن هگمتانه توجه دنیا را به همدان جلب می کند

جهانی شدن هگمتانه توجه دنیا را به همدان جلب می کند