مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 15:362023-07-02اقتصادي

روایت کارآفرین موفقی که با چرم دوزی به دنبال اشتغال 5 هزار نفری است


خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، محمود ارجمندی 53 سال سن دارد و 27 سال است که در بخش تولید لوازم کفاشی فعالیت دارد، حدود دو سال پیش پس از تحقیق و مطالعه به فکر چرم دوزی می افتد.

محمود ارجمندی تولید کننده و کارآفرین دورودی است که از حدود یک سال پیش به چهل تیکه دوزی چرم روی آورده، او که آموزش چرم دوزی با محوریت صندل را در سطح استان شروع کرده می گوید: با راه اندازی 500 کارگاه ظرف شش ماه آینده در سطح استان زمینه اشتغال حدود 5 هزار نفر فراهم می شود.

  تمرکز روی آموزش و تولید صندل چرم من به دنبال این هستم که علاوه بر بالا بردن اطلاعات هنرجویان، سبک چهل تیکه دوزی را هم در استان باب کنم، ماه ها الگو برداری و طراحی کردم تا به محصولی که مد نظرم است، برسم.

ساعت، صندل، کیف، کوسن، رومیزی و دست بند محصولاتی هستند را از دی ماه سال قبل هم تولید و هم آموزش می دهم، اما در این میان محصول اصلی که روی آموزش و تولید آن تمرکز جدی کرده ام، صندل است.

تاکید بر آموزش زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست از عید امسال تفاهم نامه ای با اداره کل فنی حرفه ای برای آموزش منعقد کردیم، همچنین با کمیته امداد هم رایزنی و صحبت شده تا زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست را آموزش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت کارآفرین موفقی که با چرم دوزی به دنبال اشتغال 5 هزار نفری است

روایت کارآفرین موفقی که با چرم دوزی به دنبال اشتغال 5 هزار نفری است