مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 07:552023-07-10اقتصادي

50 میلیارد ریال برای مرمت بازار تاریخی اراک اختصاص یافت


50 میلیارد ریال برای مرمت بازار تاریخی اراک از اعتبارات شهرداری این شهر و با نظارت و کارشناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اختصاص یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک به نقل از شهرداری، علیرضا کریمی اظهار کرد: 50 میلیارد ریال برای مرمت بازار تاریخی  اراک از اعتبارات شهرداری این شهر و با نظارت و کارشناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی  اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه این اعتبار از محل بودجه 1402 شهرداری اراک است، افزود: بازار تاریخی اراک مهمترین مجموعه فرهنگی و هویتی است که حفظ، نگهداری، مرمت و بازسازی آن در پررنگ کردن نظام هویتی مرکز استان نقش ارزنده ای دارد.

 بازار اراک و سراهای آن از مهمترین آثار تاریخی این شهر است که متاسفانه در سالیان گذشته به دلیل تعدد مالکین و عدم رسیدگی به آنها به خصوص در سراها دچار آسیب های جدی شده است کریمی ادامه داد: بازار اراک و سراهای آن از مهمترین آثار تاریخی این شهر است که متاسفانه در سالیان گذشته به دلیل تعدد مالکین و عدم رسیدگی به آنها به خصوص در سراها دچار آسیب های جدی شده است.

وی تاکید کرد: مشارکت و اقدام جدی برای ترمیم این بنای ارزشمند توسط مالکین امری ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 میلیارد ریال برای مرمت بازار تاریخی اراک اختصاص یافت

50 میلیارد ریال برای مرمت بازار تاریخی اراک اختصاص یافت