مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 07:312023-07-06سياسي

امام جمعه قزوین: علامه طباطبایی «ولایت» را مصداق کامل نعمت معرفی کرده اند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در جلسه بیست و هشتم تفسیر قرآن کریم در ادامه تفسیر سوره مزمل اظهار کرد: خداوند در آیه 11 سوره مزمل می فرماید وَذَرْنِی وَالْمُکَذِّبِینَ أُولِی النَّعْمَهِ وَمَهِّلْهُمْ قَلِیلًا ، یعنی (مرا با تکذیب کنندگان توانگر واگذار و اندکی مهلتشان ده).

وی ادامه داد: گویا نمایی از آغاز شکل گیری قرآن و اسلام و سیر مبارزات رسول اکرم (ص)، جنگ ها، مرارت ها و تکذیب ها در سوره مزمل به صورت عصاره و خلاصه بیان می شود، یعنی از ابتدا که وحی به حضرت نازل می شود و نامهربانی هایی که مشرکان، کفار و منافقان نسبت به حضرت بروز می دادند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند در آیه 11 سوره مزمل به پیامبر (ص) می فرماید این ها را رها کن، لازم نیست هر کسی تو را تکذیب کرد به دنبالش بروی، لازم نیست در مقابل هر بی ادبی دشمنان واکنش نشان بدهی، یک جاهایی را به خدا واگذار کن، اگر به من واگذار کنی تهدید آن ها جدی تر خواهد شد و من آنان را سخت مجازات خواهم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: ما اکنون نگاهی به آغاز وحی، عاقبت حرکت رسول اکرم (ص) و عاقبت کسانی که در مقابل حضرت بودند بیندازیم، آن موقع شیرینی این آیه را بیشتر می فهمیم و می چشیم که خدا با دشمنان پیامبر (ص) چه کرد و با پیغمبر (ص) و آل پیامبر چه کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه قزوین: علامه طباطبایی «ولایت» را مصداق کامل نعمت معرفی کرده اند

امام جمعه قزوین: علامه طباطبایی «ولایت» را مصداق کامل نعمت معرفی کرده اند