مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 09:102023-06-25سياسي

محمودخان دزلی چهره ماندگار ضداستعمار در تاریخ کردستان


استاندار کردستان محمودخان دزلی را نمونە یک انسان آزادی خواە، شجاع وبا شهامت در تاریخ پر افتخار کردستان و اورامانات عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سروآباد، اسماعیل زارعی کوشا در اولین کنگره محمودخان دزلی که در روستای دزلی برگزار شد، اظهار داشت: محمودخان دزلی با غیرت و مردانگی، شهامت و شجاعت، نه فقط برای کردستان و دزلی، بلکه برای آزادی خواهان یک الگو و نمونه است.

استاندار کردستان تصریح کرد: امثال این شخصیت بزرگ، از زندگی مرفه و آسایش خود گذشتند تا آسایش و آزادی و امنیت را برای مردم فراهم کنند و از این روی برای همیشه تاریخ ماندگار خواهند بود.

وی در ادامه گفت: میرزاکوچک خان، سنجرخان، رییسعلی دلواری و محمودخان دزلی، برای حمایت از مردم، در برابر ظلم و استعمار ایستادند و به مفاخر تاریخی تبدیل شدند.

زارعی کوشا ادامه داد: شهید سلیمانی در روز دشوار و حساسی که داعشی ها تا دروازه اربیل عراق رسیده بودند، بی درنگ در میدان حاضر شد و مردم اربیل و کردستان عراق را از خطر تصرف و تجاوز داعشی ها نجات داد و برای همیشه در قلب کُردها ماندگار شد.

وی اضافه کرد: کردستان و روستای دزلی، در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم کرد و این منطقه مفتخر به قدوم رهبری در جنگ تحمیلی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محمودخان دزلی چهره ماندگار ضداستعمار در تاریخ کردستان

محمودخان دزلی چهره ماندگار ضداستعمار در تاریخ کردستان