مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 16:002023-07-07بين الملل

اسپانیا: قرقیزستان پل اتصال آسیا به اروپا است


وزارت امور خارجه اسپانیا اعلام کرد پیدایش مسیرهای تجاری بین اروپا و آسیا موید نقش حیاتی قرقیزستان و سایر کشورهای آسیای مرکزی در توسعه آنهاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، وزارت امور خارجه اسپانیا اعلام کرد: پیدایش مسیرهای تجاری بین اروپا و آسیا موید نقش حیاتی قرقیزستان و سایر کشورهای آسیای مرکزی در توسعه آنهاست.

قرقیزستان و سایر کشورهای این  منطقه نقش مهمی در توسعه مسیرهای تجاری جدید بین اروپا و آسیا از جمله مسیر حمل و نقل بین المللی خزر ایفا می کنند.

در این راستا، اسپانیا که ریاست شورای اتحادیه اروپا را در نیمه دوم سال 2023 بر عهده خواهد داشت، از تقویت روابط قرقیزستان و این اتحادیه به ویژه از طریق ابتکار دروازه جهانی اروپا حمایت خواهد کرد.

طرف اسپانیایی اشاره کرد که این کشور مصمم به تعمیق و تقویت روابط خود با قرقیزستان با توجه به اهمیت روزافزون این کشور و آسیای مرکزی در صحنه ژئوپلیتیک کنونی است.

انرژی های تجدیدپذیر، مدیریت آب یا زیرساخت ها زمینه های همکاری امیدوارکننده ای هستند که در آن شرکت های اسپانیایی با تجربه جهانی خود می توانند به توسعه اقتصاد این کشور کمک کنند.

پایان پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسپانیا: قرقیزستان پل اتصال آسیا به اروپا است

اسپانیا: قرقیزستان پل اتصال آسیا به اروپا است