مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 13:402023-07-04بين الملل

چرا آمریکا دشمنان خود را متحد می کند؟


چرا آمریکا با اشتباهات مکرر در سیاست خارجی خود، رقبا و دشمنان بزرگ و کوچک خود را به یکدیگر نزدیک می کند؟ در حالی که تنها چند سال پیش، دولت های کوبا و ایران به دنبال روابط نزدیک تری با واشنگتن بودند.

- روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای به قلم پیتر بینارت استاد روزنامه نگاری و علوم سیاسی در دانشکده روزنامه نگاری نیومارک در دانشگاه سیتی نیویورک، دلیل نزدیکی بین کشورهایی چون چین، روسیه و ایران و کوبا را بررسی کرده و از نظر این تحلیلگر آمریکایی این سیاست های اشتباه آمریکاست که کشورهایی مثل ایران و کوبا را به دشمنان بزرگ آمریکا مثل چین و روسیه نزدیک کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران در این مطلب آمده است: دولت بایدن اخیرا دو اعلان بد داده است: ایران به ساخت پهپاد برای روسیه کمک می کند و چین یک پایگاه جاسوسی در کوبا دارد.

پیام واضح است: دشمنان آمریکا در حال پیوستن به یکدیگر هستند.

آنها اکنون همان چیزی را تشکیل می دهند که مرکز تاثیرگذار واشنگتن برای امنیت جدید آمریکایی اخیرا آن را محور اقتدارگرایان جدید نامیده که منافع ایالات متحده را از شرق آسیا تا دریای کاراییب و اروپای شرقی تا خلیج فارس، تهدید می کند.

  فرض اصلی این عبارت حاکی از آن است که آنچه دولت های روسیه، چین، ایران و کوبا را مقید می کند، بیزاری مشترک آنها از دموکراسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا آمریکا دشمنان خود را متحد می کند؟

چرا آمریکا دشمنان خود را متحد می کند؟