مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 09:302023-07-18بين الملل

تابستان سخت ؛ چرا ایرانی ها بیشتر از اروپایی ها تاب می آورند؟


مردم مناطق کویری و جنوبی ایران چگونه از گرما می گریزند و در برابر دمای طاقت فرسای هوا دوام می آورند؟ چرا گرم شدن عمومی کره زمین، در شهرهای پیشرفته اروپایی مخل زندگی مردم و گاه مرگ آفرین است ولی در شهرهای نه چندان پیشرفته مناطق کویری و جنوبی ایران چنین تبعاتی در پی ندارد؟ - مردم مناطق کویری و جنوبی ایران چگونه از گرما می گریزند و در برابر دمای طاقت فرسای هوا دوام می آورند؟ چرا گرم شدن عمومی کره زمین، در شهرهای پیشرفته اروپایی مخل زندگی مردم و گاه مرگ آفرین است ولی در شهرهای نه چندان پیشرفته مناطق کویری و جنوبی ایران چنین تبعاتی در پی ندارد؟ عصر ایران؛ ربابه بیدرانی - در ماه اوت سال 2003، پانزده هزار نفر در فرانسه در اثر گرما جان خودشان را از دست دادند در حالی که دمای هوا حداکثر 44 درجه سانتی گراد بود ولی در مناطق گرمسیر ایران، دمای هوا گاهی به بالای 50 درجه سانتی گراد هم می رسد بی آنکه کسی در اثر گرما جانش را از دست بدهد.

امروز (دوشنبه) دمای هوای پاریس 24 درجه سانتی گراد و دمای مادرید 35 درجه سانتی گراد بود ولی دمای قلعه گنج، شهری در جنوب استان کرمان، به 44 درجه سانتی گراد و دمای اهواز به 49 درجه سانتی گراد رسید.

گرما معمولا موجب مرگ و میر مردم در شهرهای کویری و جنوبی ایران نمی شود، ولی در سال 2022 در سراسر قاره اروپا بیش از 61 هزار نفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تابستان سخت ؛ چرا ایرانی ها بیشتر از اروپایی ها تاب می آورند؟

تابستان سخت ؛ چرا ایرانی ها بیشتر از اروپایی ها تاب می آورند؟