مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 13:302023-07-10سياسي

دلایل محقق نشدن وصیت پیامبر(ص) در واقعه غدیر


افرادی از زعما و بزرگان قبایل که با ایمان قلبی اسلام نیاورده بودند، پس از جریان جمل و صفین، رهبران جامعه شدند و کم کم جریان انحرافی در دین ایجاد شد و یکی از علل عدم رعایت وصیت پیامبر(ص) این است که آن ها احساس کردند پیامبر اکرم(ص)، - ایسنا/خراسان رضوی این محقق و قرآن پژوه گفت: افرادی از زعما و بزرگان قبایل که با ایمان قلبی اسلام نیاورده بودند، پس از جریان جمل و صفین، رهبران جامعه شدند و کم کم جریان انحرافی در دین ایجاد شد و یکی از علل عدم رعایت وصیت پیامبر(ص) این است که آن ها احساس کردند پیامبر اکرم(ص)، حاکمی است که پیروز شده، نه پیامبری از طرف خدا که مبعوث شده است.

علامه سیدعلی شهرستانی در گفت وگو با ایسنا در خصوص عوامل و دلایلی که موجب شد پس از وفات پیامبر اکرم(ص) وصیت ایشان اجرا نشود، اظهار کرد: علل و عوامل بسیاری در این موضوع دخیل هستند که ریشه آن به جاهلیت باز می گردد.

افرادی که مسلمان شده بودند، چه کسانی بودند؟ آن ها از لحاظ دینی مسیحی، یهودی و مجوس بودند و از لحاظ اجتماعی به قبایل مختلفی تعلق داشتند که هر قبیله اندیشه های ویژه خویش و خدای خاص خود را داشت.

وی اضافه کرد: بنابراین قبایل بزرگ اعراب و طایفه های وابسته به آن ها هر کدام بت ها یا خدایان جداگانه و خاص خود را ستایش می کردند، خدایانی که از سنگ، چوب یا خرما ساخته شده بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل محقق نشدن وصیت پیامبر(ص) در واقعه غدیر

دلایل محقق نشدن وصیت پیامبر(ص) در واقعه غدیر