مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 09:552023-06-25اقتصادي

ابتکار کشاورزان گنبدی در تولید هندوانه با حداقل مصرف آب+فیلم


کشاورزان گنبدی با استفاده از کاشت هندوانه زیر پوشش پلاستیکی و آبیاری به روش قطره ای (Tape) با مصرف حداقل آب، هنوانه تولید کردند.

- ابتکار کشاورزان گنبدی در تولید هندوانه با حداقل مصرف آب+فیلم ایسنا/گلستان کشاورزان گنبدی با استفاده از کاشت هندوانه زیر پوشش پلاستیکی و آبیاری به روش قطره ای (Tape) با مصرف حداقل آب، هنوانه تولید کردند.

محمد اسماعیل اسدی پژوهشگر بین المللی آب و خاک در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه تحقیقاتی در کشور اعداد متفاوتی از میزان آب مصرفی محصولات کشاورزی نشان داده اند، گفت: یک مطالعه در شاهرود میزان آب مصرفی هندوانه به ازای هر کیلوگرم را 600 لیتر برآورد کرده است.

این مطالعه نشان می دهد که میزان آب هندوانه به ازای هر مترمکعب آب مصرفی، 1.

55کیلوگرم هندوانه است.

وی با بیان اینکه مطالعه دیگری از اندیشکده تدبیر آب ایران رقم آب مصرفی هندوانه به ازای هر کیلوگرم را 250 لیتر، برآورد کرده است، افزود: مطالعات مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان اعداد دیگری را برای آب مصرفی کشت هندوانه نشان داده است.

این تحقیقات که بر مبنای داده های کنتورهای حجمی نصب شده در مزارع تحت مدیریت کشاورزان در نمونه های مختلف در جنوب استان کرمان است، نشان داده که آب مصرفی هندوانه به ازای هر کیلوگرم 140 لیتر اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتکار کشاورزان گنبدی در تولید هندوانه با حداقل مصرف آب+فیلم

ابتکار کشاورزان گنبدی در تولید هندوانه با حداقل مصرف آب+فیلم