مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 09:202023-06-25پزشكي

زمان مناسب انجام حجامت / تاثیر حجامت در بهبود سردردهای میگرنی


معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، گفت: آثار فراوانی از حجامت می بینیم که مستند علمی دارد، نه فقط تجربه ای که توسط بیماران بازگو می شود؛ - مثلا در مورد میگرن مطالعات فراوانی شده و نتایج تحقیقات علمی نشان می دهد که حجامت در درمان میگرن موثر است و قطعا خونگیری عادی نمی تواند این تاثیر را داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مرتضی مجاهدی با اشاره به تاریخچه حجامت در مکاتب طبی دنیا، گفت: حجامت یک روش پزشکی است که از هزاران سال قبل در مکاتب مختلف پزشکی جهان مرسوم بوده و آثاری که از تمدن های مختلف باستان بر جای مانده به خوبی این قدمت را نشان می دهد.

در طب ایرانی هم حجامت رواج داشته و هنوز هم ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در منابع طب ایرانی از آثار و کاربرد حجامت گفته شده است، اظهار کرد: اینکه چه زمانی از این روش استفاده می کنیم و چه زمانی استفاده از آن ممنوع است مورد توجه قرار گرفته است.

در منابع شیعه و سنی هم روایات زیادی از اهل بیت علیه السلام وارد شده که به انجام حجامت توصیه کرده اند و می توان گفت در بین روایات طبی روایات حجامت اعتبار بیشتری دارد.

وی افزود: در طب ایرانی به حجامت بیش از یک راهکار درمانی، به عنوان اقدامی برای حفظ سلامتی نگاه می شود و از این منظر حجامت به شرط رعایت آداب آن برای افراد سالم و غیربیمار هم می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان مناسب انجام حجامت / تاثیر حجامت در بهبود سردردهای میگرنی

زمان مناسب انجام حجامت / تاثیر حجامت در بهبود سردردهای میگرنی