مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 11:452023-07-17بين الملل

حمایت یهودیان آمریکایی از رژیم صهیونیستی پس از هولوکاست


پس از هولوکاست، حمایت از یک دولت یهودی در میان یهودیان آمریکایی افزایش یافت به طوری که شورای آمریکایی یهودیت از یهودیت اصلاحی جدا شد.

یهودیان اصلاح طلب بیشتر از اسراییل حمایت کردند.

- خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: برخلاف تصویرسازی رسانه های غربی- صهیونیستی از ساختار دموکراتیک رژیم اسراییل، جامعه این رژیم با گردآوری یهودیان در قالب موج های مهاجرتی (اسکان اشغالگرانه) به ویژه طی چهار دهه اول آن از اقصی نقاط جهان به فلسطین اشغالی، به شکل امروزی در آمده است.

جامعه اسراییل از گروه های قومی و مذهبی متعددی شامل اشکنازی های سکولار، یهودیان صهیونیستِ مذهبی، یهودیان مذهبی سفاردیم، یهودیان مذهبیِ اشکنازی، مهاجران یهودیِ روس تبار، مهاجران یهودیِ فلاشا و فلسطینی های ساکن اراضی اشغالی 1948 تشکیل شده است.

در این جامعه، صهیونیست های سکولار و مذهبی بیشترین بهره های اجتماعی- سیاسی و در مقابل، فلسطینی های اراضی اشغالی 1948 و یهودیان فلاشا، پایین ترین امتیازات سیاسی- اجتماعی را دارند.

ناکامی در ادغام یا همسان سازی گروه های متناقض و بعضاً متضاد از نظر فرهنگی و قومی- نژادی علیرغم گذشت هفت دهه، نشانگر شکست ایده کوره مذاب و ارتباطات میان فرهنگی در جامعه صهیونیستی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت یهودیان آمریکایی از رژیم صهیونیستی پس از هولوکاست

حمایت یهودیان آمریکایی از رژیم صهیونیستی پس از هولوکاست