مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 14:122023-07-03فناوري

تفاوت ماهواره خیام با گوگل مپ چیست؟


تصاویر منحصربه فرد ماهواره خیام از نقاط مختلفی مانند حرم حضرت علی علیه السلام و مسجدالحرام و نیز رصد وضعیت سدها این سوال را برای برخی کاربران ایجاد کرده که چه تفاوتی بین تصاویر این ماهواره پیشرفته با تصاویر نرم افزارهایی مانند گوگل مپ وجود دارد؟ - گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس؛ انتشار تصاویر منحصربه فرد ماهواره خیام از نقاط مختلفی مانند حرم حضرت علی علیه السلام و مسجدالحرام و همچنین تصاویر وضعیت رود هیرمند و آبگیری برخی سدهای کشور این سوال را برای برخی کاربران ایجاد کرده که چه تفاوتی بین این ماهواره با سایر ماهواره های تصویربرداری  و همینطور تصاویر هوایی از طریق نرم افزارهایی مانند گوگل مپ وجود دارد؟ در این گزارش، از نظر فنی به این سوال پاسخ داده شده است.

  ازتصاویر آرشیوی گوگل مپ تا رصد به روز توسط ماهواره خیام در گوگل ­مپ یک تصویر آرشیو از گذشته محل مدنظر برای کاربر به نمایش گذاشته می ­شود، این­که از چه مکانی و در چه زمان­ هایی تصویر در محیط گوگل­ مپ قرار گیرد، کاملاً بستگی به سیاست شرکت گوگل دارد.

به طور مثال آخرین تصویر گوگل­ مپ از بند کمالخان در کشور افغانستان مربوط به بیش از 1 سال گذشته است اما در حال حاضر تمام سدهای کشورهای همسایه به صورت مستمر و ماهانه توسط سازمان فضایی ایران با ماهواره خیام رصد می­ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت ماهواره خیام با گوگل مپ چیست؟

تفاوت ماهواره خیام با گوگل مپ چیست؟