مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 12:302023-07-07سياسي

میراث ناملموس «عزیز و نگارخوانی» طالقان قابلیت ثبت جهانی را دارد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: مراسم عزیز و نگارخوانی ظرفیت برگزاری در ابعاد گسترده تر و حتی ثبت جهانی را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اولین آیین نکوداشت عزیز و نگار، دو دلداده طالقانی که در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده، پیش از ظهر جمعه در روستای آردکان طالقان با حضور پرشور مردم، مدیرکل و معاونان اداره کل میراث فرهنگی البرز، فرماندار و مسئولان شهرستانی، سفیر ادبی ایران در دهلی نو و شخصیت های برجسته فرهنگ و ادب طالقان برگزار شد.

رحیم خاکی در این مراسم ضمن قدردانی از حمایت مسئولان شهرستان و همت اهالی روستا برای برگزاری آیین نکوداشت عزیز و نگار و حفظ این میراث ناملموس ثبت ملی شده، گفت: حفظ فرهنگ ها، آیین، رسوم و رویداهای فرهنگی تاریخیِ محلی برای نسل های بعدی بسیار ارزشمند است.

اکنون کشورهای جهان هم به ثبت میراث ناملموس خود روی آورده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به اینکه مراسم عزیز و نگارخوانی ظرفیت برگزاری در ابعاد گسترده تر و حتی ثبت جهانی را دارد، گفت: نیاز است تا پژوهشگران و اهل قلم برای ثبت جهانی این اثر به مستند سازی اقدام کنند.

هر کشور هر دو سال یک بار یک سهمیه ثبت میراث ناملموس در فهرست میراث جهانی را دارد و مستندسازی وتولید محتوای فاخر برای این اقد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث ناملموس «عزیز و نگارخوانی» طالقان قابلیت ثبت جهانی را دارد

میراث ناملموس «عزیز و نگارخوانی» طالقان قابلیت ثبت جهانی را دارد