مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 08:252023-07-10اقتصادي

بیش از 29 هزار تُن زرد آلو از باغات آذربایجان غربی برداشت می شود


سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 29 هزار تُن زردآلو از سطح سه هزار و 600 هکتار از باغ های استان برداشت و روانه بازار مصرف شود .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه علی دیانتی اظهار داشت: 70 درصد از محصول تولید شده زرد آلو در استان به صورت تازه خوری مصرف شده و 30 درصد در صنایع تبدیلی و به صورت خشکبار استفاده می شود.

وی اضافه کرد: ارقام بومی عسگر آباد، اردوباد، شاهرودی، نصیری، تبرزه، شکر پاره و سفید ارومیه جزو ارقام زردآلوهای موجود در باغ های آذربایجان غربی است.

دیانتی با بیان اینکه بخش اعظمی از این محصول در باغات شهرهای ارومیه، خوی، سلماس ، ماکو و شاهین دژ تولید می شود، ادامه داد: شهرستان ارومیه با تولید 16 هزارتن زردآلو که بیش از نیمی از مجموع تولید استان را در بر می گیرد ، به عنوان قطب تولید این محصول در استان محسوب می شود.

  همچنین وی بیان کرد: بخشی از محصول نیز به صورت تازه خوری و خشکبار به سایر استان های کشور و کشورهای همسایه صادر می شود.

زردآلوی تولیدی استان به دلیل تلاش تولیدکنندگان برای تولید محصول ارگانیک و استفاده نکردن باغداران از انواع کودها و سموم شیمیایی از رنگ و طعم خاصی برخوردار بوده و همواره مورد توجه خریداران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 29 هزار تُن زرد آلو از باغات آذربایجان غربی برداشت می شود

بیش از 29 هزار تُن زرد آلو از باغات آذربایجان غربی برداشت می شود