مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 14:502023-07-16اقتصادي

فرش دستباف ایران از شهریور امسال شناسنامه دار می شود


مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی تولید کنندگان فرش دستباف شهری و روستایی ایران گفت: برای اولین بار فرش دستباف ایران از شهریور امسال شناسنامه دار می شود و امکان بیمه کردن این محصولات صادراتی به وجود می آید.

- عبدالله بهرامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: از سال 97 صنعت فرش دستباف با شوک تحریمی آمریکا مواجه شد و ما امکان صادرات فرش ایرانی به آمریکا را از دست دادیم، همچنین تعهد ارزی که برای صادرکنندگان فرش دستباف ایجاد شده بود، صادرات فرش از 500 میلیون دلار را به 50 میلیون دلار کاهش داد.

وی با بیان اینکه سال گذشته صادرات فرش دستباف به 60 میلیون دلار رسید، افزود: فرش ایران به دلیل اینکه تاکنون شناسنامه نداشت، به صورت رسمی خرید و فروش و صادرات نمی شد و گاهی صادرات فرش ایران به نام تجار ترکیه، پاکستان، هند و سایر کشورها به بازار جهانی صادر می شد، اما قرار است از شهریور امسال برای فرش ایرانی شناسنامه تهیه شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی تولید کنندگان فرش دستباف شهری و روستایی ایران در توضیح بیشتر گفت: شناسنامه فرش ایران شامل اطلاعاتی مانند مواد اولیه، کارگاه ساخت، محل ساخت، کیفیت، استاندارد و سایر مشخصات است و فرش ایران بعد از شناسنامه دار شدن، امکان بیمه شدن دارد، در حالی که پیش ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش دستباف ایران از شهریور امسال شناسنامه دار می شود

فرش دستباف ایران از شهریور امسال شناسنامه دار می شود