مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 11:152023-06-25اقتصادي

کدام خانه ها در همدان از پرداخت مالیات معاف هستند


مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: خانه هایی که در همدان اجاره رفته اند تا 200 مترمربع از پرداخت مالیات بر درآمد اجاره معاف هستند.

- وجیه الله ذکوری در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان از معافیت اجاره مسکن تا 200متر مربع در راستای حمایت از کاهش اجاره بها در همدان خبر داد و اظهار کرد: در استان خانه هایی که اجاره رفته اند تا 200 مترمربع از پرداخت مالیات بر درآمد اجاره معاف هستند تا هزینه اجاره بها کاهش یابد.

وی بیان کرد: این امکان در شرایطی است که حتی دارندگان 4 واحد 50 متری یا دو واحد 100 متری نیز از پرداخت مالیات معاف هستند.

مدیرکل امور مالیاتی همدان از اخذ مالیات از خانه های خالی خبر داد و گفت: واحدهای مسکونی خالی نه تنها معاف از پرداخت مالیات نیستند بلکه در سال اول تا 6 برابر، سال دوم تا 12 برابر و سال سوم تا 18 برابر مالیات بر اجاره مشمول مالیات بر خانه خالی خواهد بود.

وی با تاکید به اینکه اجاره بها معاف از مالیات است و خالی نگه داشتن خانه ها بین 6 تا 18 برابر مشمول مالیات می شود عنوان کرد: تشخیص املاک خالی نیز مکانیسم های متفاوتی دارد  که می توان به استفاده از ابزارهای داده محور نظیر بررسی قبوض انرژی مصرفی و خدماتی واحدهای مسکونی اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام خانه ها در همدان از پرداخت مالیات معاف هستند

کدام خانه ها در همدان از پرداخت مالیات معاف هستند