مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 12:552023-06-27اقتصادي

ظروف مسی ازمطبخ به ویترین مغازه ها می آید/صدور 45 کارت صنایع دستی


مسگری یکی از صنایع دستی است که یزد هم از نظر قدمت و هم از نظر کیفیت حرف های زیادی برای گفتن دارد و چند صباحی است که این هنر صنعت ارزشمند جانی دوباره گرفته است.

- خبرگزاری مهر – گروه استان ها - سمیه گلابگیریان: به طور قطع مثل معروف آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیجی را شنیده اید مقصود از آفتابه و لگن در این مثل، ظروف مسی گران قیمت معروف در جهیزیه دختران یزدی در گذشته بوده است.

این مثال معرف ارزش ظروف مسی است.

ظروفی که این روزها معدود خانواده هایی به صورت کاربردی از آن استفاده می کنند زیرا عقیده دارند، کیفیت غذا را افزایش می دهد وگرنه بیشتر جنبه تزیینی دارد.

بازار مسگرها یکی از بازارهای قدیمی استان یزد است که نشان می دهد این هنر صنعت از گذشته های دور در استان رواج داشته و امروزه نیز جانی دوباره یافته است.

در گذشته برای تهیه جهیزیه نوعروس ها، انواع ظروف مسی از قبیل دیگ، سینی، آبکش، اسباب حمام، آفتابه و لگن یکی از مهمترین اجزا بود که حتی به دلیل ارزش مس، نوعی سرمایه زندگی نیز محسوب می شد.

خانواده های یزدی به ظروف مسی به عنوان یک سرمایه نگاه می کنند چه بسیار خانواده های یزدی هستند که با فروش همین ظروف مسی، صاحب دارایی های سرمایه ای از جمله خانه شدند به همین دلیل این فرهنگ در بین خانواده های یزدی از گذشته مرسوم بوده و به ظروف مسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظروف مسی ازمطبخ به ویترین مغازه ها می آید/صدور 45 کارت صنایع دستی

ظروف مسی ازمطبخ به ویترین مغازه ها می آید/صدور 45 کارت صنایع دستی